# Inspiratie


Vtwonen, een bekend magazine en zeker één van mijn favorieten. Waarom? Ze zijn eigenwijs in hun ontwerpen. Niet altijd volgens de boekjes en dat is wat mij aanspreekt. Met name kan ik mijzelf weer vinden in de industriële stijl. Zo was dit ook 7 februari op tv te zien.


Graag licht ik deze aflevering in het bijzonder even uit. Dit is namelijk een favoriet als ik het over mijn eigen smaak heb. Begrijp me niet verkeerd! Ik hou van interieur vormgeving in de breedst opvattende zin. Maar binnen dit bereik heb ik ook zo mijn persoonlijke voorkeur, of wel de inspiratie beelden die mij meer en meer de drang geven een woning te willen kopen.

Momenteel woon ik in een huur huis, van student af aan. Nu student-af en net hard aan het werk ben ik druk aan het sparen voor een eigen paleisje. Deze aflevering van de vtwonen laat een industriële warme woonkamer en keuken zien. Gecombineerd met stoere elementen. Wat mij aantrekt is het materiaal gebruik: hout, beton en staal. Natuurlijk en de elementen van de bouw. Als je in de ontwerp geschiedenis kijkt waren dit de elementen voor het modernisme. Toch is het hier totaal anders overgebracht.


Het combineren van deze materialen, en met name de teksturen geven warmte in de woning. Er is gezocht naar contrasten en het geheel blijft "rustig" door het gebruik van de kleur groen. Eveneens een natuurlijke kleur waar wij ons prettig en kalm bij voelen. Het gebruik van de kleur parallel van Histor is dan ook een perfecte keuze. Mocht iemand toch een tikje minder grijs/groen willen gaan zou ik de kleur Geordend adviseren. Deze is net wat groener van kleur waardoor het levendiger wordt.

Ja, natuurlijk zou ik het geheel meer naar mijn smaak aanpassen en persoonlijke elementen toevoegen. Toch geeft deze aflevering wel mijn persoonlijke smaak deels weer en ik zou je dan ook zeker adviseren deze aflevering te kijken:


0 reacties:

Een reactie posten