Gispen #ArtEZ


Ook dit artikel wil ik toewijden aan mijn opleiding op het ArtEZ. Dit keer de opdracht die bij ons bekend staat als: Gispen. Gispen is in de interieur wereld een bekend begrip met historische, iconische ontwerpen in hun collectie. Hun eigen woorden: "Gispen is onze naam. Voor opdrachtgevers zijn wij een inspirerende en deskundige partner. Voor afnemers van onze producten een betrouwbare merk van verrassend en duurzaam design." Een mooie omschrijving als je het mij vraagt!
De tekst zoals ik destijds de opdracht heb omschreven:

Gispen
Een Shop-in-Shop op de bestemming Schiphol, van het bekende merk Gispen. Na onderzoek over dit bedrijf is mijn conclusie dat Gispen een dynamisch bedrijf is, steeds in beweging. Deze dynamiek en beweging is mijn inspiratiebron geweest, dit heb ik weergegeven met stilstaande elementen. Elke boog afzonderlijk is voorzien van een Gispen ontwerp. De gepresenteerde collectie is gekozen op basis van het dynamische concept: Creating in motion

In de Shop-in-Shop staat de collectie van Richard Hutten, de Berglage stoel, barkruk en kruk. Deze ontwerpen zijn gecombineerd met de hanglampen ontworpen door Claesson Koivitsu Rune. De hanglamp genaamd Ray is te verkrijgen in verschillende gebogen vormen. Naast elkaar vormen deze een "stilstaande" ritme/beweging. 

Hieronder zie je een aantal aanzichten uitgetekend van het ontwerp met vervolgens een maquette geplaatst op locatie, Schiphol. 




























0 reacties:

Een reactie posten